Mercedes-AMG GT 2020 ini menerima beberapa perubahan, terutama dari segi penambahan unit lampu jenis LED yang diambil secara terus daripada model GT 4-Door, manakala model asas GT dan GT C juga turut menerima perubahan rear fascia dengan rekaan lampu belakang serba baharu.
Memasuki ruang kabin, perubahan tersebut diteruskan dengan sistem infotainmen skrin sentuh bersaiz 10.3 inci serta penggunaan cluster meter digital bersaiz 12.3 inci.
Roda stereng three-spoke juga menerima rekaan serba baharu serta dilengkapi dengan dua ruang tatalan yang sensitif sentuhan untuk mengawal informasi yang dipaparkan pada meter cluster digital dan sistem hiburan.
Tiada makna sekiranya Mercedes-AMG memperkenalkan model baharu tanpa sebarang penambahbaikan dibuat kepada prestasi, terutama apabila AMG GT 2020 ini hadir dengan sistem kawalan kestabilan AMG Dynamics yang memberikan empat mod pemanduan; Basic, Advanced, Pro dan Master.
Mod pemanduan terakhir tersebut memberikan kawalan sepenuhnya kepada pemandu dengan mematikan segala bantuan elektronik yang dilengkapkan kepada kereta sports ini.
Varian track-focused GT R Pro pula menerima penambahbaikan yang diinspirasikan daripada jentera lumba AMG GT3 dan GT4, bermula daripada sistem coil-over dengan tetapan manual, bar anti-oleng depan dan belakang yang turut boleh dilaras, serta penambahan spherical bearing pada bahagian wishbone suspensi belakang.
Tidak terhenti setakat itu, varian Pro kini dilengkapi dengan sistem brek yang diperbuat daripada karbon seramik, winglet (gentian karbon), Gurney flap pada spoiler belakang (gentian karbon), bumbung (gentian karbon) dan layangan warna Selenite Gray Magno dengan jalur berwarna hijau muda.