"Kami telah menyemak semula rancangan pengeluaran global sebanyak kira-kira 50,000 unit daripada jumlah yang diberikan kepada pembekal kami pada awal tahun," menurut syarikat itu dalam satu kenyataan pada Rabu.
Selain itu ada kemungkinan pengeluaran mungkin lebih rendah berikutan kekurangan semikonduktor dan penularan COVID-19.
Pada Mei, Toyota mengurangkan pengeluarannya sebanyak 10 peratus, iaitu 700,000 kereta berbanding 800,000 berikutan gangguan rantaian bekalan disebabkan COVID-19 dan konflik di Ukraine.
Toyota dan syarikat pengeluar kereta yang lain masih bergelut dengan gangguan rantaian bekalan dan kekurangan komponen yang disebabkan oleh pandemik COVID-19 termasuk yang disebabkan oleh penutupan di China baru-baru ini.
Di samping itu, syarikat pengeluar kereta juga perlu bersaing untuk mendapatkan bekalan semikonduktor terhad dengan pengeluar lain seperti pembuat peranti elektronik pengguna.
Toyota kekal dengan sasaran pengeluaran global tahunannya sebanyak 9.7 juta kenderaan, walaupun syarikat itu telah memberi isyarat pada bulan Mei lalu bahawa gangguan rantaian bekalan akan memaksa mereka menurunkan jumlah itu.