Proton tawar bantuan caj tunda, pembersihan dan diskaun alat ganti kepada mangsa banjir

oleh SALINA JALIL|
gambar hiasan
PROTON akan membantu semua pemilik kenderaan model Proton yang mengalami kerosakan akibat banjir baru-baru ini dengan menawarkan diskaun 20 peratus bagi alat ganti tertentu serta diskaun 20 peratus untuk caj buruh kepada pelanggan yang telah membuat laporan polis berhubung insiden itu.


Selain itu, syarikat pengeluar kereta itu juga akan menanggung caj tunda sebanyak sehingga RM200 dan caj pembersihan bahagian luar serta ruang enjin sebanyak RM100.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Proton Edar, Roslan Abdullah berkata, fenomena banjir baru-baru ini telah menjejaskan ribuan penduduk terutama di Selangor dan Shah Alam.

 


"Ramai pelanggan kami mengalami kerosakan tempat tinggal serta perniagaan termasuk kereta mereka. Oleh itu, kami ingin menghulurkan bantuan untuk memastikan kenderaan mereka boleh diperbaiki dan memberi jaminan bahawa pelanggan kami adalah keutamaan syarikat.

 

“Keadaan yang luar biasa memerlukan tindak balas yang luar biasa juga. Proton akan berusaha untuk memastikan kenderaan pelanggan diperbaiki secepat mungkin dan menasihati mereka untuk terus ke pusat perkhidmatan kami supaya dapat menikmati faedah ini," katanya.

 

Untuk keterangan lanjut boleh hubungi talian pelanggan Proton di 1-800-88-8398. 


 

Berita Berkenaan

Berita Domestik
Pada masa yang sama, pada bulan November, Proton berjaya menghantar 11,316 unit kereta pada…
Berita Domestik
Fasiliti seluas 28,000 kaki persegi itu mempunyai kapasiti penyimpanan tiga kali ganda lebih besar…
Berita Global
Kedua-dua pihak akan memegang kepentingan sebanyak 50-50, di mana syarikat baharu itu akan…