Kini, logo retro tersebut dijelmakan semula sebagai sebahagian daripada penjenamaan semula Peugeot untuk menjadikan Peugeot jenama arus perdana yang lebih premium.
Menurut Peugeot, bahasa rekaan retro tersebut dipilih sebagai tanda penghargaan terhadap "konsep masa dan kehidupan pada ketika ini", merujuk kepada warisan dan masa hadapan Peugeot seperti mana yang digambarkan menerusi model konsep e-Legend 2018.
Emblem, logo baharu dua dimensi dan identiti baharu ini bakal muncul pada bahan promosi serta semua pusat pengedar Peugeot menjelang akhir tahun 2023 sebelum ia diaplikasikan pada kenderaan produksi.
Model pertama yang bakal memakai lencana baharu ini adalah hatchback 308 yang diberikan nafas baharu dan bakal diperlihatkan secara rasmi dalam masa terdekat.
Pengenalan logo baharu ini merupakan logo yang ke-sebelas digunakan oleh Peugeot semenjak tahun 1850 dan bakal digunakan sebagai sebahagian daripada peralihan jenama itu terhadap proses elektrifikasi model-model sedia ada.
Peugeot berazam untuk mencapai 80 peratus daripada penjualan model di Eropah terdiri daripada model yang dielektrifikasi, dan 100 peratus menjelang tahun 2025.