Papan tanda tersebut dipasang pada gantri yang terletak di setiap 250 meter sebelum persimpangan bercabang sepertimana yang telah dicadang oleh LLM.
Menurut Prolintas, sebagai inisiatif yang diambil pihak perunding dilantik dan syarikat, satu lagi papan tanda tambahan turut dipasang di tengah-tengah cabang simpang di atas papan tanda arah.
“Oleh sebab kekangan kawasan, saiz papan tanda tambahan yang digunakan adalah lebih kecil berbanding papan tanda sedia ada.
“Walaubagaimanapun, susulan maklum balas dan pandangan orang ramai di media sosial yang tular baru-baru ini, pihak syarikat memutuskan untuk mencabut papan tanda tambahan itu dengan serta- merta agar tidak mengelirukan pengguna lebuh raya berkenaan,” katanya dalam kenyataan hari ini (Rabu).
Kenyataan tersebut turut memaklumkan bahawa bahagian operasi Lebuhraya SUKE akan terus menambah baik perkhidmatan disediakan dan kini sedang mereka bentuk papan tanda tambahan baharu yang lebih praktikal yang dijangka siap dalam masa terdekat tertakluk kepada kelulusan pihak berkuasa.
Prolintas menegaskan bahawa struktur binaan Lebuh Raya Suke adalah selamat dan mengikut piawaian yang telah ditetapkan serta menerima kelulusan yang sewajarnya seperti yang tertakluk dalam Perjanjian Konsesi (CA).