Mercedes-Benz kekal jenama automotif mewah paling bernilai - kajian Best Global Brands 2022

oleh Penyumbang Rencana|
Tinjauan Interbrand ”Best Global Brand 2022” menunjukkan Mercedes-Benz telah meningkatkan nilai jenama ikoniknya sebanyak 10 peratus pada tahun lalu.

Peningkatan ini menggariskan kejayaan syarikat ini ke arah peralihan masa depan yang dipacu elektrik dan perisian.

Mercedes Benz memulakan penjajaran semula jenama mereka pada tahun 2021 dengan mengasingkan jenama Daimler Truck serta mengemas kini strategi.

Mercedes Benz berhasrat untuk membina kereta yang paling diingini di dunia dan mengambil kedudukan utama dalam inovasi elektrik dan perisian kenderaan.

 

Mercedes-Benz

 


Naib Presiden Komunikasi dan Pemasaran di Mercedes Benz AG, Bettina Fetzer berkata, “Kedudukan berterusan Mercedes Benz di tempat kelapan serta peningkatan dua angka dalam nilai jenama kepada lebih 56 bilion dolar AS memberikan pengesahan mengenai pelan strategik kami.

"Ianya untuk menentukan kemewahan masa depan yang mampan, mengetengahkan semua pelanggan kami dan menjadikan setiap titik hubungan dengan jenama kami satu pengalaman yang unik. Pencapaian ini membanggakan saya kerana hasil kerja seluruh pasukan kami untuk jenama kami membuahkan hasil dan dicerminkan dalam hasil yang hebat ini”.

 

Mercedes-Benz


Syarikat dengan logo bintang ini menumpukan fokus kepada model perniagaan yang lebih konsisten ke arah kemewahan, hal ini untuk menumpukan kehendak dan keperluan pada kumpulan pelanggan tertentu.

Untuk tahun ketujuh berturut-turut, Mercedes Benz mengekalkan kedudukannya sebagai satu-satunya jenama Eropah dan satu-satunya jenama mewah dalam sektor automotif dalam kedudukan 10 teratas daripada 100 "Best Global Brands".

Penulis: Ahmad Danial Yasin

Berita Berkenaan

Berita Global
  Model konsep Mercedes‑AMG PureSpeed yang baru sahaja diperkenalkan. Tiada bumbung, tiada cermin…
Model Terbaharu
Harga rasmi bagi model C350e ini adalah bermula dari RM338,888 (OTR tidak termasuk insurans) dan…
Berita Global
Kedua-dua syarikat global itu akan mengadaptasi strategi digital, menghasilkan pendekatan pasaran…