Mercedes-Benz cemerlang Q1 2019 - kekal jenama premium #1 Malaysia

oleh Mohamad Hanif|

Selaku jenama premium nombor satu di Malaysia, Mercedes-Benz bekerja keras seawal permulaan tahun 2019 bagi mengekalkan momentum penguasaan pasaran sedia ada. 

Ini dibuktikan dengan pelancaran lima model baharu untuk suku pertama tahun 2019, iaitu E200 SPORTSTYLE Avantgarde, E 300 Exclusive, E 350 AMG Line, GLC 300 Coupe, dan GLE 450 AMG Line. 

Menurut Mark Raine, Naib Presiden Jualan dan Pemasaran Mercedes-Benz Malaysia, jenama premium ini mencatatkan jualan sebanyak 2,944 unit untuk tiga bulan pertama dengan Mac mencatatkan jualan tertinggi sebanyak 1,334 unit kenderaan. 
 


Selain daripada itu, Mercedes-Benz Services Malaysia (MBSM) turut merekodkan portfolio pembiayaan melebihi RM2.7 billion bagi tempoh yang sama, dengan peningkatan sebanyak 0.3 billion. 

Mercedes-Benz sehingga kini mempunyai kira-kira 18,500 orang pelanggan aktif di mana hampir separuh daripada kenderaan yang dijual dibiayai dan diberi perlindungan insurans daripada MBSM. 
 


Tahun 2019 masih lagi berbaki sembilan bulan dan Dr Weidner selaku Presiden dan CEO Mercedes-Benz optimis akan terus mengekalkan momentum Q1 2019 di samping memperkenalkan lebih banyak barisan produk premium pada masa akan datang. 

 

Add new comment

Berita Berkenaan

Berita Domestik
Konsep baharu yang dimodenisasi ini meliputi segala elemen runcit dengan elemen Mercedes-Benz…
Berita Domestik
  Berikut adalah senarai harga jualan baharu bagi kenderaan Mercedes-Benz yang telah berkuatkuasa…
Berita Domestik
Perubahan harga itu juga turut melibatkan model berprestasi tinggi Mercedes-AMG A 35, A 45 S…