Selaku jenama premium nombor satu di Malaysia, Mercedes-Benz bekerja keras seawal permulaan tahun 2019 bagi mengekalkan momentum penguasaan pasaran sedia ada.
Ini dibuktikan dengan pelancaran lima model baharu untuk suku pertama tahun 2019, iaitu E200 SPORTSTYLE Avantgarde, E 300 Exclusive, E 350 AMG Line, GLC 300 Coupe, dan GLE 450 AMG Line.
Menurut Mark Raine, Naib Presiden Jualan dan Pemasaran Mercedes-Benz Malaysia, jenama premium ini mencatatkan jualan sebanyak 2,944 unit untuk tiga bulan pertama dengan Mac mencatatkan jualan tertinggi sebanyak 1,334 unit kenderaan.
Selain daripada itu, Mercedes-Benz Services Malaysia (MBSM) turut merekodkan portfolio pembiayaan melebihi RM2.7 billion bagi tempoh yang sama, dengan peningkatan sebanyak 0.3 billion.
Mercedes-Benz sehingga kini mempunyai kira-kira 18,500 orang pelanggan aktif di mana hampir separuh daripada kenderaan yang dijual dibiayai dan diberi perlindungan insurans daripada MBSM.