Bahan api yang dimaksudkan itu merupakan SUSTAIN 100 Percent yang dihasilkan oleh Coryton daripada sisa-sisa pertanian.

Perjalanan MX-5 menerusi England, Wales, Nouthern Ireland dan Scotland itu turut dipantau sendiri oleh Mazda, dan mereka membuktikan tiada sebarang perbezaan prestasi antara bahan api SUSTAIN 100 Percent jika dibandingkan dengan petrol standard.
Secara purata, Mazda MX-5 mencatatkan bacaan penggunaan bahan api 6.19 liter untuk setiap 100 km.
Selain daripada melalui jalan biasa, Mazda MX-5 itu turut dibawa memasuki beberapa buah litar lumba di Anglesey, Oulton Park, Knockhill dan juga Kirkistown.

Penggunaan bahan api mampan merupakan sebahagian daripada langkah yang diambil oleh Mazda dalam usaha untuk mencapai neutral karbon.
Tidak seperti pengeluar lain, Mazda masih lagi yakin enjin pembakaran dalaman masih lagi mempunyai peranan dan fungsi pada masa hadapan.
Mereka turut merancang untuk membina lebih banyak kenderaan elektrik hibrid menjelang tahun 2030, dan menjangkakan permintaan terhadap bahan api yang lestari itu akan meningkat.

Menurut David Richardson selaku pengarah Coryton berkata, "kami amat berbesar hati dapat bekerjasama dengan Mazda UK untuk projek ini, yang mana ia menggandingkan sebuah kereta yang hebat dengan bahan api yang mampan.
Jelasnya lagi, "bahan api mampan kini sedia untuk digunakan oleh kereta jalanan dengan enjin pembakaran dalaman. Produk dan teknologi sudah tersedia - industri hanya memerlukan sokongan untuk membantu meningkatkan operasi mereka.
Pengarah Urusan Mazda Motors UK, Jeremy Thomson menambah, "ini merupakan satu pertunjukan yang cemerlang tentang bagaimana bahan api mampan mampu memainkan peranan penting dalam mengurangkan emisi CO2 automotif sekiranya ia tersedia dengan meluas.