Laporan media juga turut menyebut, Mahindra kini mensasarkan penjualan sebanyak 9,000 unit kenderaan sebulan daripada tiga produk baharu yang telah diumumkan pada tahun ini - kesemuanya menggunakan gabungan kepakaran daripada SsangYong dan Pininfarina.
Buat mereka yang tidak mengetahui, Mahindra menguasai pegangan sebanyak 72% di dalam saham SsangYong sejak tahun 2011.
Menurut Pawan Goenka, Pengarah Urusan Mahindra and Mahindra berkata, "Ini merupakan satu permulaan dalam usaha memperkenalkan produk global hasil kerjasama dengan SsangYong, dan pada masa akan datang Ford."
"Selain daripada berkongsi produk, kami juga turut merancang untuk melakukan perkongsian dari segi aspek enjin, teknologi, dan juga perhubungan, termasuklah aspek teknologi hibrid.
Goenka turut menambah, menerusi perkongsian ini, produk baharu boleh dikeluarkan dengan kos penghasilan yang lebih rendah.
Daripada tiga produk baharu yang dirancang pada tahun ini, Mahindra baharu sahaja melancarkan dua buah kenderaan, iaitu Marazzo MPV dan juga Alturas G4 (gambar di atas) - dibangun berdasarkan model SsangYong Rexton.
Sebuah lagi produk yang dirancang untuk dilancarkan pada suku pertama 2019 merupakan SUV yang dibangunkan daripada platform SsangYong X100 yang menghasilkan produk global jenama itu, Tivoli.
Ia bakal menggunakan enjin serba baharu 1.2 liter turbo yang dibangunkan hasil kolaborasi bersama Ssang Yong.