Rapid Rail Sdn Bhd (RapidKL) selaku pengendali perkhidmatan dalam kenyataan hari ini menyebut susulan gangguan teknikal yang berlaku pada 5.46 petang itu, tren dari kedua-dua arah tidak dapat melalui kawasan berkenaan.
“Akibat daripada gangguan itu, semua tren yang melalui kawasan berkenaan terpaksa dipandu secara manual. Ini mengakibatkan kelewatan jadual perjalanan dan kesesakan platform berlaku di beberapa stesen,” menurut kenyataan itu.
Kenyataan itu menjelaskan kakitangan teknikal sedang berada di lokasi bagi menjalankan kerja-kerja baik pulih.
Perkhidmatan bas perantara percuma telah disediakan bagi membawa penumpang dari Stesen LRT Bangsar ke Stesen LRT Pasar Seni dan Stesen LRT KLCC ke Stesen LRT Pasar Seni.
Kakitangan operasi dan Polis Bantuan turut ditempatkan di platform bagi mengendalikan orang ramai.
Rapid Rail turut memohon maaf kepada pengguna yang mengalami kesulitan akibat gangguan itu.
Sumber: BERNAMA via SelangorKini