Namun, sekali hud enjin dibuka, terpampang nadi enam silinder sebaris RB26 yang biasanya wujud pada GT-R terdahulu (R32, R33, R34), dan bukannya nadi bentangan V6 VR38.
Pening bukan?
Usah pening kerana "Nissan GT-R" ini sebenarnya bukanlah barang ori, akan tetapi ia sebenarnya merupakan sebuah Nissan Cefiro A31 yang dipasangkan dengan panel badan replika R35.
Beberapa komponen seperti lampu utama, lip depan, hud, pintu, dan lampu belakang merupakan komponen ori GT-R R35, namun panel badan 'GT-R' ini sebenarnya diperbuat kustom daripada gentian karbon oleh syarikat Karn Fiber.

Disebabkan ia menggunakan asas daripada Cefiro pacuan roda belakang yang menjadi kegemaran filem Impak Maksima, "GT-R palsu" ini tidak mempunyai sistem pacuan semua roda seperti GT-R asli kilang.
Namun, disebabkan ia berkonfigurasi RWD, ia mempunyai keupayaan untuk pemanduan drift yang jauh lebih baik jika dibandingkan dengan R35.
Lebih penting lagi, kos 'pembedahan plastik' "Nissan GT-R" ini hanyalah sekitar $50,000 (RM212,400) sahaja.