Central Region (zon tengah) menyumbangkan peratusan tertinggi jualan pada 47%, diikuti oleh rantau Selatan dan rantau Utara. Jualan keseluruhan bagi 2017 meningkat sebanyak 19% berbanding 91,830 unit yang dicatatkan pada tahun 2016.
Mengulas mengenai tahun yang cemerlang yang dicapai oleh Honda, Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia, Encik Toichi Ishiyama berkata, "Tahun 2017 benar-benar luar biasa untuk Honda Malaysia. Pada awal tahun 2017, kami mencabar sasaran jualan sebanyak 100,000 unit dan pada bulan Mac 2017, kami mencapai pencapaian sejarah dengan pengeluaran 600,000 unit (CKD) dalam tempoh 14 tahun sejak Honda Malaysia bermula pada tahun 2003. Pada akhir tahun 2017, berdasarkan data dalaman bahagian pasaran kami adalah 19%, peningkatan sebanyak 3.2 mata daripada 2016. Buat pertama kali, kami melepasi pencapaian jualan 100,000 unit dalam satu tahun kalendar. Kami terus mengekalkan kedudukan No. 1 untuk segmen Bukan Negara dan kedudukan No. 2 dalam keseluruhan TIV industri automotif. "
"Bagi pihak Honda Malaysia, saya ingin mengucapkan terima kasih dan amat berterima kasih kepada semua pelanggan Honda Malaysia atas keyakinan mereka terhadap jenama kami dan menjadikan Honda sebagai pilihan mereka. Pencapaian ini tidak mungkin dilakukan tanpa pelanggan kami serta sokongan yang kuat daripada rakan perniagaan kami dan kerajaan Malaysia", tambah Encik Ishiyama.