Sistem elektronik merangkumi throttle-by-wire system (TBW) dan mempunyai empat mod tunggangan iaitu Sport, Standard dan Rain.
Fungsi itu menetapkan tahap kuasa dan pembrekan enjin. Mod User membolehkan penunggang membuat tetapan sendiri.
HSTC atau Honda Selectable Torque Control pula membantu dari segi gelinciran tayar dan loncatan supaya tunggangan lebih selamat.
Kerangka yang digunakan jenis semi-double cradle dan lengan ayun Prolink. Kerangka jenis itu turut digunakan Africa Twin CFRL1100.
Menyerap hentakan ialah suspensi terbalik inverted Showa SFF-BP (separate function front fork big piston) dan jenis tunggal di belakang.
Roda depan dan belakang berukuran 17 inci dengan tayar 120/70 dan 180/55.
Menghenti dan memperlahankan Hawk 11 ialah sistem ABS dua saluran dengan angkup Nissin dan dua cakera di depan dan tunggal di belakang.
Dari segi reka bentuk, Hawk 11 membawakan gaya retro melalui lampu bulat di depan dan cowl yang diperbuat daripada FRP.
Boleh dibayangkan gaya duduk atau postur penunggang dengan topi keledar dan pakaian era 80an dan 90an.
Hanya dua warna yang ditawarkan iaitu Pearl Hawks Eye Blue dan Graphite Black.
Honda mensasarkan untuk menjual 1,200 unit Hawk 11 di Jepun dan ditawarkan pada harga 1,397,000 yen (RM46,646).
Selepas Jepun, di mana lagi pasaran Hawk 11? Negara kita? Belum pasti.
Penulis: Muhammad Md Tajudin