Pada 20 Februari yang lalu, Groupe PSA dan Naza Automotive Manufacturing Sdn Bhd (NAM) mengadakan acara Hari Pembekal pertama bertempat di kilang pemasangan Gurun.
Acara tersebut mendapat sambutan kira-kira 140 wakil daripada para pembekal industri, pakar industri global serta jawatankuasa tertinggi kerajaan seluruh negara.
Dalam masa yang sama, Laurence Noel, CEO dan Pengarah Urusan NAM mengambil keputusan untuk membentangkan pelan strategi Push To Pass Groupe PSA Asia Tenggara, terdiri daripada produk, operasi, integrasi lokal serta peranan NAM dalam usaha untuk menjadikan NAM sebagai salah sebuah pemain utama di dalam industri automotif Malaysia.
NAM merancang untuk melancarkan model pertama pemasangannya pada April 2019 ini, sebagai sebahagian daripada perancangan untuk menguasai pasaran domestik dan eksport Asia Tenggara.
Selain daripada itu, dua buah model baharu daripada platform EMP2 dan CMP yang kini dipasang di Gurun akan turut dilancarkan dalam masa terdekat tahun ini.