Selain daripada Daihatsu Copen Coupe yang dipamerkan pada acara Tokyo Auto Salon, Daihatsu turut membawakan Copen GR Sport yang lebih garang dan agresif.
Walaupun masih di bawah status konsep, Toyota Gazoo Racing tidak pernah mengambil mudah untuk menala roadster bersesaran 660 cc ini.
Dimulakan dengan bahagian utama, Toyota Gazoo Racing menambah baik kadar ketegaran badan roadster ini selain melakukan talaan terhadap casis.
Memegang erat pemandu di bahagian kabin pula adalah tempat duduk daripada Recaro.
Manakala pada bahagian luaran pula, TGR telah melengkapkan unit diffuser, gril Functional Matrix dengan rekaan sarang lebah dan lencana GR sebelum diakhiri dengan tayar BBS bersaiz 16 inci berwarna emas.
Daripada aspek mekanikal pula, enjin tiga silinder berkuasa turbo itu walaubagaimanapun tidak disentuh dan masih mengekalkan kuasa yang bersamaan dengan 64 ekor kuda.