A$AP ROCKY DIPILIH MENJADI PENGARAH KREATIF UNTUK KERJASAMA PUMA x F1

oleh Penyumbang Rencana 2|
Syarikat jenama barangan dan pakaian sukan, PUMA dan artis muzik, kreatif dan pereka, A$AP Rocky secara rasmi mengumumkan perkongsian kreatif jangka panjang.
MITSUBISHI RAYA PROMO MREC Banner Campaign March 2024 - 01
MITSUBISHI RAYA PROMO MREC Banner Campaign March 2024 - 02

Berakar umbi dalam perniagaan sukan permotoran, A$AP Rocky akan berkhidmat sebagai Pengarah Kreatif bagi kategori tersebut dengan tumpuan antara sukan dan pakaian jalanan.

Rocky akan menumpukan tenaga dan usahanya pada kerjasama PUMA dengan F1, dan membangunkan kapsul khas yang direka olehnya yang akan mempengaruhi hala tuju reka bentuk bermusim jenama itu untuk maju ke hadapan.
 

puma


Setelah bertahun-tahun dalam sukan ini, PUMA tidak sabar-sabar untuk menerokai kesan yang boleh dimainkan oleh pakaian jalanan dan fesyen di luar trek. Pengetahuan fesyen, gaya dan kepakaran budaya A$AP Rocky akan membawa perspektif dan pengaruh baharu kepada penonton F1 yang semakin meningkat.

Selain itu, pengaruh Rocky pada jenama itu akan berperingkat-peringkat, kebanyakannya dengan mengambil pendekatan gaya inkubator yang dicipta "dalam makmal" untuk memulakan penerokaan kreatif di mana dia boleh mengambil kategori tersebut. 
 

puma


Kempen pertamanya, di mana dia telah bekerja di belakang tabir sebagai pengarah kreatif dan penerbit, meneroka budaya kereta di Amerika dan impaknya terhadap pakaian jalanan dan fesyen.

Hujung tahun ini, Rocky akan mengeluarkan koleksi PUMA x F1 yang sangat terhad. Koleksi pakaian dan aksesori ini akan memberikan gambaran sekilas ke dalam siri koleksi pada tahun 2024 sekitar perlumbaan F1 yang menjadi tumpuan ramai.
 

Puma


Pada tahun 2024, Rocky akan menumpukan perhatian kreatifnya pada beberapa perlumbaan Grand Prix yang bermula di Miami. Koleksi ini telah dikonsep dan direka oleh beliau dengan kerjasama pasukan PUMA dan F1.

Menjelang 2025, Rocky bercadang untuk melibatkan diri sepenuhnya dalam reka bentuk kreatif produk holistik untuk semua produk PUMA x F1 merangkumi pakaian perlumbaan kepada pakaian peminat hingga fesyen. Beliau akan terus mengambil bahagian dalam pemasaran dalam usaha berterusan untuk membawa impak kepada kategori melalui reka bentuk produk yang inovatif dan konsep pemasaran. 

Penulis: Firdaus Razani