Ia juga menawarkan model Aion LX yang menggunakan bateri lebih kecil untuk perjalanan sejauh 520 km dan 650 km sekali caj.
GAC berkata rahsia jarak jauh itu ialah dengan penggunaan teknologi "silicon sponge electrode" yang membolehkan saiz bateri dikecilkan tetapi meningkatkan kepadatan bateri.
Great Wall Motors juga menampilkan sebuah EV mewah dengan jarak 800 km sekali caj, dan 400 km selepas 10 minit mengecaj.
Jualan kenderaan tenaga alternatif di China meningkat 5 peratus kepada 12 peratus dari pasaran keseluruhan negara itu. Dijangkakan China akan mempunyai pasaran kenderaan baharu dengan tenaga alternatif sebesar 20 peratus menjelang 2025.
Walaupun di atas kertas ia memberikan jarak pemanduan yang jauh, cara pemanduan yang agresif masih mampu menyebabkan tenaga bateri turun mendadak.
Ini ialah antara perbezaan utama EV berbanding dengan kenderaan berenjin petrol/diesel.
Walaupun penggunaan bahan api petrol atau diesel naik bila pendikit ditekan secara agresif selalu, peningkatan penggunaan bahan apinya tidak begitu mendadak dan "serakus" bateri di dalam EV.