Kewujudan Porsche Studio ini dijangkakan mampu melonjakkan pengeluar kereta berkenaan semakin hampir kepada matlamat mereka untuk berinteraksi dengan pengguna baik secara berhadapan mahu pun menerusi capaian maya.
Ahli Lembaga Eksekutif yang juga Pengarah Jualan dan Pemasaran Porsche AG, Detlev Von Platen berkata, pihaknya menempatkan lima buah model Porsche di dalam ruang pameran berkenaan dan setiap satu daripadanya boleh diakses pelanggan menerusi konfigurasi iPad.
"Pelanggan berupaya mereka dan memilih pilihan warna untuk disesuaikan dengan citarasa masing-masing menerusi teknologi ini.
"Keputusan mewujudkan fasiliti ini (Porsche Studio) dibuat selepas meneliti semula graf permintaan pasaran di sini (China) terutamanya terhadap model sport empat pintu," katanya dalam satu kenyataan kelmarin.
Tambah Von Platen lagi, langkah itu dianggap signifikan bagi menjayakan hasrat menawarkan pengalaman pemanduan versi maya dan sebaliknya.
Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Porsche China, Franz Jung menegaskan bahawa pihaknya percaya dengan adanya penawaran teknologi digital seumpamanya bakal menguatkan lagi jenama berkenaan sekali gus mampu membuka peluang mereka untuk bekerjasama dengan beberapa nama besar automotif lain.
Jelas Jung, pihaknya kini menggerakkan rencana baru mereka untuk mewujudkan sebuah lagi Pusat Penawaran Pengalaman Porsche (Porsche Experience Centre) baharu yang dijadualkan dibina di Shanghai dalam tempoh terdekat.
Terdahulu, Porsche telah mengimport lebih dari 5,000 model Boxster dan Cayman 718 ke China sepanjang tahun lalu (2017). Banyak bukan?