Pusat 3S ini mempunyai keluasan sebesar 23,250 kaki persegi dan mampu memberikan khidmat servis kepada lebih 44 buah kereta dalam masa sehari.
Pusat 3S ini juga turut mempunyai ruang menunggu, ruang VIP, kemudahan surau, kafe yang menyediakan minuman panas dan sejuk, sudut kanak-kanak.
Bagi memudahkan urusan pelanggan setia Honda, Banting Star juga turut menawarkan khidmat pembaharuan lesen, cukai jalan serta perlindungan insurans kepada para pelanggan.
Menurut Pengarah Urusan Honda Malaysia, Toichi Ishiyama berkata: “Pusat 3S serba baharu ini bakal memberikan kemudahan kepada penduduk sekitar Banting. Komitmen Banting Star dalam memberikan perkhidmatan yang terbaik adalah amat dipuji.”
“Kami percaya tumpuan mereka adalah sejajar dengan prinsip Honda Joy of Selling and Joy of Buying,” tambah beliau.
Honda memulakan tahun 2018 dengan pelancaran Honda Odyssey yang dilengkapi ciri Honda SENSING, yang mana menerima sambutan baik daripada masyarakat.
Suku pertama 2018 mencatatkan pertumbuhan yang amat baik bagi Honda apabila mencapai jualan yang stabil mencecah 24,100 unit kenderaan telah terjual, dengan Honda City dinobatkan sebagai model yang paling popular untuk tempoh yang sama.
Pembukaan Banting Star Sdn Bhd ini amat bertepatan untuk menampung permintaan servis selepas jualan yang semakin meningkat hasil daripada peningkatan kadar jualan oleh Honda tahun lepas.
Untuk membuat temujanji atau pertanyaan berkenaan pusat 3S terbaharu Honda di kawasan Sentral ini, orang ramai boleh menghubungi Banting Star Sdn Bhd di talian: 03-3191 6100 (Bahagian Jualan dan Servis) atau dengan melawati sendiri pusat ini di alamat tertera di bawah:
Banting Star Sdn Bhd,
Lot 108, Jalan Klang Banting,
Telok Panglima Garang,
42500 Banting
Selangor Darul Ehsan.